tisdag 3 april 2012

Personliga person

Återblickande är dagsläget. Återigen återblickande på medverkan eller passivitet. Medelpunkten i mitt liv? Jag minglar med mej själv på festen utan slut. Bokslutet är långt borta.

Jag har lärt mej att hjärnan inte har två ord för psykisk och fysisk smärta! Ett ord som definierar båda impulserna eller kanske samma impulser från två givna sändare till en mottagare. Samma smärta oavsett orsak. Ett överlevnadssystem som under rätt förutsättningar kan ta kål på allt du är. Trodde du ja..

Jag har skrikit av smärta under perioder av mitt liv. Jag har ljugit av smärta för att slippa leva mitt liv. Jag har föredragit smärta framför ett levande liv som inte stannar för något eller någon. Inte ens  för mitt liv. Och det är där tryggheten ligger! Att inget rår på livet! Inte ens min smärta!

Mantra ett: Gör livet lättare inte svårare.

Jag tränar mina händer att utföra saker som händerna har kunnat förut. Jag tränar mitt bäcken så att mina steg ska bli mjukare. Motsägelse fullt att smärtan tilltar med ökad rörlighet.. jaja, jag vet att det funkar så men ändå.. AJ va fan!!

Jag har varit med om några otroligt förunderliga händelser i mitt liv. En handfull händelser som varit så monumentalt livsbejakande att det är svårt att återge i skrift eller tal. Jag får återkomma om dessa stunder av lugn och ro..

Insomnings-mediciner gör mej trött och avslappnad. Bra! 

Hallå det ringer i telefonen svara nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar